تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان| معرفی ۱۰ اقامتگاه سنتی

بوم‌گردی‌های اصفهان تجربه‌ای متفاوت از اقامت در خانه‌های سنتی و روستایی را ارائه می‌دهند که با معماری قدیمی، فرهنگ محلی و غذا‌های سنتی همراه است. برخی از معروف‌ترین بوم‌گردی‌های اصفهان در مناطق روستایی مانند ورزنه، ابیانه، و کوهپایه واقع شده‌اند و گردشگران را به آرامش و زندگی در دل طبیعت دعوت می‌کنند.

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان|

رویداد۲۴ | هدی کاشانیان: به اصفهان می‌گویند «نصف جهان». اگرچه در این جمله اغراق وجود دارد، اما چندان هم دور از واقعیت نیست. شاید اصفهان نیمی از جذابیت‌های جهان را نداشته باشد، اما بی‌شک زیبایی‌های طبیعی و تاریخی زیادی را در خود جای داده است. حفظ حال و هوای تاریخی در نصف جهان سبب شده تا گردشگران از سرتاسر دنیا برای دیدن این شهر تاریخی به اصفهان سفر کنند.

درباره بوم‌گردی‌های اصفهان

بوم‌گردی‌های اصفهان تجربه‌ای متفاوت از اقامت در خانه‌های سنتی و روستایی را ارائه می‌دهند که با معماری قدیمی، فرهنگ محلی و غذا‌های سنتی همراه است. برخی از معروف‌ترین بوم‌گردی‌های اصفهان در مناطق روستایی مانند ورزنه، ابیانه، و کوهپایه واقع شده‌اند و گردشگران را به آرامش و زندگی در دل طبیعت دعوت می‌کنند. اقامت در این مکان‌ها به شما امکان می‌دهد تا با سنت‌ها و سبک زندگی بومی منطقه آشنا شوید و از مناظر طبیعی اطراف لذت ببرید.

آشنایی با بهترین مناطق بوم‌گردی‌های اصفهان

۱. اقامتگاه بوم‌گردی خان‌نشین اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان|

خان‌نشین پرطرفدارترین اقامتگاه بوم‌گردی اصفهان است. این اقامتگاه یک خانه قدیمی است که بازسازی و زیباسازی شده است. اقامتگاه یک حیاط باصفا دارد؛ حیاطی که حوض آبی وسطش در نظر اول توجه بینندگان را جلب می‌کند. تصور کنید نشستن کنار این حوض آبی، در عصر‌های تابستان که شدت گرما کم شده، چه قدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

معماری قدیمی این ساختمان، گچ‌بری‌ها، ستون‌ها، شیشه‌های رنگی و رنگ‌آمیزی‌های هنرمندانه، فضای سنتی دلبرانه‌ای به وجود آورده است. اتاق‌های این اقامتگاه کامل فرش شده‌اند. تختخواب‌هایی راحت و تمیز هم در این اتاق‌ها برای مهمانان آماده شده است. علاوه بر تختخواب، مبلمان، یخچال و تلویزیون هم در اتاق‌های اقامتگاه خان‌نشین وجود دارد. هزینه اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی خان‌نشین برای هر شب، بین ۲۵۰ تا ۶۲۰ هزار تومان است. این اختلاف قیمت به تفاوت گنجایش اتاق‌ها بستگی دارد. اما علاوه بر این اتاق ها، اقامتگاه یک اتاق شاه‌نشین هم دارد. هزینه هر شب اقامت در این اقامتگاه ۷۰۰ هزار تومان است.

۲. اقامتگاه بوم‌گردی سرای سنتی هاتف اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان|

حیاطی سرسبز، حوض آبی، گلدان‌های شمعدانی اولین تصاویری هستند که پس از ورود به اقامتگاه هاتف می‌بینید. اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان، حال و هوای ویژه‌ای دارد. در این اقامتگاه رنگ، فراوان به کار رفته است. اتاق‌های رنگی، پرده‌های رنگی و بالش‌های رنگی روی تخت‌های داخل حیاط بخشی از این رنگ‌آمیزی دلپذیر است. این تخت‌ها برای سرو غذا در حیاط اقامتگاه استفاده می‌شود.

تختخواب، یخچال، کتری برقی و آیینه، بخشی از وسایلی است که در اتاق‌های این اقامتگاه بوم گردی قرار داده شده است. از آنجایی که این اقامتگاه هم خانه‌ای قدیمی بوده، حال و هوای یک زندگی سنتی را حفظ کرده است. هزینه اقامت در اتاق شاه نشین اقامتگاه هاتف ۵۷۰ هزار تومان است. این اتاق برای ۵ نفر ظرفیت دارد. قیمت سایر اتاق‌ها هم از ۲۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۴۶۰ هزار تومان می‌رسد.

۳. اقامتگاه بوم‌گردی ملک‌التجار اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان|

شاید جالب‌ترین و متفاوت‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی اصفهان، اقامتگاه ملک‌التجار باشد. این اقامتگاه خانه‌ای باقی‎‏مانده از دوران صفویه است. این خانه بازسازی شده است. با این حال، تغییر زیادی در معماری و تزئینات اتاق‌ها ایجاد نشده است. مثلاً در اتاق‌های این اقامتگاه، آیینه‌کاری‌ها و گچبری‌های دوران صفوی بالای سر شما خودنمایی می‌کنند. اقامتگاه ملک التجار اصفهان در بافت قدیمی شهر و نزدیک به مسجد جامع عتیق واقع شده است. مهمانان برای پذیرایی هم می‌توانند به فضای سنتی و دلنشین اقامتگاه مراجعه کنند. هزینه اقامت در اتاق‌های این اقامتگاه بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

۴. اقامتگاه سنتی اشکانی اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان|

اقامتگاه بومگردی اشکانی اصفهان با حیاط زیبا و معماری و تزیینات زیبای قاجاری در لیست اقامتگاه‌های سنتی اصفهان قرار دارد که انتخاب مناسبی برای رزرو هتل در اصفهان به شمار می‌رود. ۹ اتاق این اقامتگاه با ظرفیت‌های دو، سه و چهار نفره با امکاناتی، چون سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، اینترنت، آماده پذیرایی از مهمانان هستند. از امکانات اقامتگاه اشکانی اصفهان می‌توان خدمات راهنمای تور، خشکشویی، رستوران و کافی شاپ و ترانسفر فرودگاهی را نام برد. فاصله اقامتگاه بومگردی اشکانی تا معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان مانند میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت و سی و سه پل کوتاه است.

۵. اقامتگاه سنتی میناس اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان| معرفی ۱۰ اقامتگاه سنتی

اقامتگاه سنتی میناس اصفهان با معماری قدیمی و حیاط دلباز، فضای فوق العاده‌ای برای اقامتی متفاوت در اصفهان دارد. قدمت این اقامتگاه که به دوران صفویه باز می‌گردد، در خیابان حکیم نظامی اصفهان قرار دارد. با اقامت در اتاق‌های این هتل سنتی اصفهان علاوه بر امکاناتی، چون سرویس بهداشتی و حمام، می‌توانید از روم سرویس، اتاق چمدان و خدمات تور هم استفاده کنید. اگر دوست داشته باشید غذا‌های سنتی اصفهان را میل کنید، می‌توانید این غذا‌ها را از رستوران همین اقامتگاه سفارش دهید.

۶. اقامتگاه بومگردی صالحی

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان| معرفی ۱۰ اقامتگاه سنتی

این اقامتگاه دارای یک حیاط مرکزی گلکاری شده زیبا و ۵ اتاق است. حیاط این بنا بسیار زیباست و می‌توانید ساعت‌ها دور حوض نشسته و آرامش حقیقی را حس کنید. همچنین امکان لذت بردن از غذا‌های سنتی اصفهان را هم در این اقامتگاه رویایی خواهید داشت. این اقامتگاه به خوبی برای نیاز‌های مسافران تجهیز شده است و نوید یک اقامت دلپذیر را به شما می‌دهد.

۷. اقامتگاه بومگردی نارگل اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان| معرفی ۱۰ اقامتگاه سنتی

اقامتگاه با ۳۵۰ سال قدمت ویژگی‌هایی دارد که حال و هوای زندگی ایرانی و فرهنگ اصیل مردم ایران را برای مسافران تداعی می‌کند. سرو غذا‌های محلی، پخش موسیقی سنتی و برخورد مناسب کارکنان از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت اقامتگاه بوم گردی نارگل است. این اقامتگاه در مرکز شهر اصفهان واقع شده و دسترسی خوبی به قسمت‌های مختلف شهر دارد. از مهم‌ترین امکانات این اقامتگاه می‌توان به اینترنت رایگان، صبحانه رایگان، خشک‌شویی، یخچال، حمام، تخت خواب، رستوران و... اشاره کرد. گردشگران خارجی می‌توانند علاوه بر امکاناتی که نام بردیم از خدمات حمل‌ونقل نیز استفاده کنند.

۸. اقامتگاه بومگردی سرای سفیر اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان| معرفی ۱۰ اقامتگاه سنتی

دیگر اقامتگاه بوم گردی اصفهان، اقامتگاه سرای سفیر است. این اقامتگاه هم یک خانه قدیمی بوده که با بازسازی هنرمندانه به عنوان اقامتگاه بومگردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه در این اقامتگاه وسایل مدرنی نظیر تختخواب، مبلمان و میز و صندلی وجود دارد، اما حال و هوای سنتی آن حفظ شده است. هماهنگی رنگ پرده‌های اتاق، لوستر و لاله‌ها اتاق‌ها را زیباتر ساخته است. حیاط اقامتگاه هم سرسبز و باصفا است. قدم زدن و گردش صبحگاهی یا عصرگاهی در این حیاط بسیار خوشایند است. در این اقامتگاه یک شربتخانه، کافی‌شاپ و رستوران هم وجود دارد. در طراحی این فضا‌ها سلیقه، دقت و هنرمندی درخشانی به کار گرفته شده است. برای هر شب اقامت در این اقامتگاه باید بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بپردازید.

۹. هتل سنتی خورشید اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان| معرفی ۱۰ اقامتگاه سنتی

از دیگر اقامتگاه‌های سنتی اصفهان هتل سنتی خورشید اصفهان است. جالب است بدانید که این خانه در گذشته به سبک گودال باغچه‌ای ساخته شده است و خانه‌های گودال باغچه‌ای به خاطر خنکی هوا، جلوگیری از طوفان شن از دیر باز در شهر‌های کویری ایران ساخته می‌شده‌اند. این خانه سنتی در کنار میدان عتیق و یا میدان کهنه واقع شده است که مسجد علی و میدان بازسازی شده به همراه مسجد تاریخی اصفهان از جاذبه‌های نزدیک این خانه تاریخی است.

این خانه مانند تمامی خانه‌های قدیمی حیاتی در حیاط دارد و با یک حوض آبی فیروزه‌ای و باغچه‌های که دور آن هست صفای خانه‌های ایران را برای شما زنده می‌کند. اقامت در خانه‌های تاریخی قدیمی حس و حال خودش را دارد و گویی به دل گذشته سفر کرده‌اید و یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای گرفتن عکس یادگاری است. این خانه تاریخی دارای ۳۶ تا تخت است. امکاناتی، چون شربت خانه و وای خانه دارد. اتاق‌های آن مجهز به وسایل بهداشتی و اینترنت است.

۱۰. اقامتگاه آرمنیا اصفهان

معرفی بهترین بوم‌گردی های اصفهان| معرفی ۱۰ اقامتگاه سنتی

اگر دوست دارید که در محله‌ی زیبای جلفای اصفهان اقامت داشته باشد بهترین گزینه اقامتگاه آرمنیا اصفهان است که در محله ارامنه نشین اصفهان واقع شده است. محله جلفا با کافه‌های بینظیرش، بوی قهوه‌های مغازه‌های قهوه فروشی و کلیسای وانک و حییم یکی از بهترین محله‌های گردشگری اصفهان محسوب می‌شود. این خانه قدیمی قدیمی دویست ساله دارد و دارای ۲۳ واحد اقامتی است. تمامی اتاق‌های آن دارای تخت است و نیز و صندلی نیز در اتاق‌ها وجود دارد. همه وسایل قدیمی به سبک ارمنی و ایرانی چیده شده است و مانند دیگر خانه‌های قدیمی ایران یک حیاط با صفا دارد.

این اقامتگاه سنتی اصفهان مانند تمام اقامتگاه‌های بوم گردی با صبحانه رایگان است؛ و دارای اینترنت نیز هست. وسایل بهداشتی در هر اتاق موجود است و اگر محله جلفای اصفهان را دوست دارید، انتخاب اقامتگاه سنتی آرمنیا را از دست ندهید، زیرا آن‌جا معدود اقامتگاه‌های سنتی اصفهان در محله ارمنی‌ها است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما